martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 6

Barneveld

Zoals jullie inmiddels misschien wel bekend, maakt Mart eerst mijn ontbijtje klaar, en als ik dan de mail en de krant lees, maakt hij een ochtendwandeling. Vanmorgen heeft Mart een wandeling in het bos aan de overkant gemaakt, i.p.v. naar de hei te gaan. Prachtige foto's!

Nadat Mart ook had ontbeten, op naar Barneveld. Ja, dat werd een valse start, bij het opdraaien van het fietspad bleek zijn voorband heel zacht, we dachten dus: lekke band. NU ja, gelukkig nog geen 100 meter van huis, dus terug, wiel eraf, band er af, emmertje water, (hier kwam ik in beeld, dat mocht ik vullen) en wat schertste onze verbazing: geen lek! Nu ja, buitenband nog goed gecontroleerd op scherpe voorwerpen, banden er weer om, wiel er in, en dan alsnog vertrekken. Zo fijn, dat we onze eigen fietsenmaker mee hebben op vakantie!

In Voorthuizen bij de plaatselijke Evert Bruijns toch voor de zekerheid een nieuwe binnenband gekocht, voor het geval dat..... Daarna bij de bakker 2 zoete lievekes (Gerrit schijnt er niet bij te horen) en een lekker rozijnen-abrikozenbrood met spijs gekocht. De route weer opgepakt, en zonder verder oponthoud geraakten wij al spoedig in Barneveld. Nou, daar waren we bepaald niet alleen! Wat een gezelligheid, wat een mooi weer. Halverwege hadden we, tijdens een drinkpauze, de jassen al uitgedaan, en ik had zelfs de lange broek voor een korte verwisseld. De Puttense dansers traden op, er waren de nodige demonstraties van oude ambachten, er reed zelfs een nep-Bello rond. De optocht hebben we niet gezien, we waren daar helaas te laat voor, maar gelukkig hadden we dat vorig jaar wel mee gekregen. We hebben een klein kistje sigaartjes gekocht, en een speciaal Barnevelds brood, een zogenoemd Gouden Ei. https://bakkerijkoot.nl/gouden-ei/

Op een gegeven moment begon de lucht toch wat dicht te trekken, en daar er gewaarschuwd was voor een enkele bui, namen wij geen risico, en stapten op de fiets. Vorig jaar zijn we dankzij een plaatselijke bui, jaja, hij bleef de hele weg boven ons hoofd hangen, drijfnat geworden op de terugweg vanuit Barneveld. Net buiten Barneveld een mooi plekje voor onze lunch gevonden. Daarna met een iets andere route dan gepland naar de Bosrand terug. Het weer bleef namelijk toch wel mooi, en deze route voerde ons door het bos, i.p.v. Deels langs de provinciale weg.

En na precies 50 km op de teller waren we weer thuis. Ik heb eerst een lekker ijsje gemaakt, coupe Bosrand, en daarna hebben we gegeten bij van der Valk op de Bosrand.

Kortom, we zijn vandaag niets te kort gekomen! Mart is nu als bezigheidstherapie alle vliegen aan het doodslaan. We snappen niet goed waar ze vandaan komen, we hebben horren voor de ramen en de deur een horgordijn. Maar het houdt Mart van de straat zullen we maar zeggen.

Morgen naar Hoenderloo, voor een ijsje van Co.