martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

De BOOM!

Ja, dit zou een spannende dag worden! We waren keurig om 6 uur wakker. Alles opgestart, want om 8 uur komt de kraan om de BOOM om te halen. Rond half 8 hoorde Mart een kraan het erf op draaien, dus die vertrok naar buiten. Nog voor 8 uur kwam hij binnen: je moet er uit hoor! Ja OK, mag ik nog wat spullen pakken? Enfin, daar stond ik dan buiten, tas met eten en drinken om mezelf een dag overeind te houden.

Wat bleek? Na tien minuten lag de BOOM precies waar hij liggen moest, en konden wij gewoon weer in het Eethuis. We hadden gedacht de hele dag elders te moeten bivakkeren, maar daar was geen sprake van. De kraan verlegde z'n werkterrein naar het grote veld, waar ook nog 2 bomen om moesten. Al met al een leuk stukje spektakel op de vroege ochtend.

Wat gaan we de rest van de dag doen? Ik had een zogenaamde kringloop route gepland voor vandaag, met de gedachte dat Mart zich de hele dag op de camping zou vermaken. Maar dat ging er dus anders uitzien, Bram had een hele ploeg mannen aan het werk, met grote kettingzagen, dus daar hoefde Mart niet bij te assisteren.

Hij wilde wel met mij mee, maar dan graag via het Beekhuizerzand terug. Dus de route een beetje aangepast, lunch mee, en de zon tegemoet! Want het beloofde weer een schitterende dag te worden.

We hadden een goede oogst bij de kringloop, alleen geen overalls voor de Ozzie kleinkinderen kunnen scoren, dus dat worden waarschijnlijk toch nieuwe.

In Ermelo op een bankje in de stralende zon onze lunch genuttigd. Het brood was bevroren mee gegaan, en was nog maar amper ontdooit, zo koud was het! Toen we over de hei fietsen, zagen we de rijp op de planten zitten. Maar in 't zonnetje was het inmiddels lekker. Door naar Harderwijk, waar we een fietsrotonde over moesten. Ik moet bekennen dat ik hem de verkeerde kant op nam, gelukkig waren er geen tegenliggers. Een fietsrotonde, hoe verzin je het!

Vanuit Harderwijk naar het Beekhuizerzand, dat blijft toch een heel bijzonder en prachtig stuk natuur. Thuis gekomen ging Mart op onderzoek hoe ver de mannen waren met de bomen, en ik fietste naar Garderen om de ingrediënten te halen voor een echte bami maaltijd.

Nu even uitbuiken, Mart heeft de afwas klaar, en straks maar eens bespreken wat de route van morgen gaat worden. Het weer wordt in ieder geval prima.

We eten morgenavond op tijd, en gaan dan terug naar huis, dan zit de extra vakantie er weer op, donderdag komen de kleinkinderen immers weer! Maar dan hebben we toch mooi even 6 heerlijke dagen gehad!