martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Apeldoorn

Wederom weer op tijd wakker, we hebben nog niet de juiste wintertijd instelling. Na mijn ontbijtje verzorgd te hebben, is Martin naar de hei gewandeld om een prachtige zonsopgang te fotograferen. Als hij thuis komt heb ik zijn ontbijt klaar en de lunch voorbereid. We gaan dus lekker op tijd op pad. Met een mooie route door bos en hei zakken we af naar Apeldoorn. Letterlijk, want het laatste stuk hoeven we niet eens te trappen! De fietsen parkeren we bij het CODA museum, dan kun je ze makkelijk terugvinden. Rondje markt, lekker stukje kaas gekocht, en een grote bak kibbeling als vroege lunch. We besluiten om weer terug te gaan, op maandagmorgen kun je in Apeldoorn het spreekwoordelijke kanon afschieten, er is bijna niets open.

En ja hoor, nog voor we bij de fietsen zijn begint het te regenen. Het lijkt wel of Apeldoorn daar patent op heeft. We schuilen in het museum, doen we gelijk wat cultuur op! Er is in de hal al zoveel te zien, dat we niet eens aan het echte museum toe komen, dan is het al weer droog. Een blik op buienradar vertelt ons dat er nog meer buitjes kunnen volgen, dus op de fiets en het beste er van hopen. We fietsen door de achtertuin van Pieter en Margriet richting Elspeet. Nu komen we er achter, dat we behoorlijk zijn gedaald naar Apeldoorn, en dat we nu dus flink moeten trappen. We zijn wel elektrisch ondersteund, maar je moet toch echt zelf mee helpen! En Pieter en Margriet hebben echt een mooie achtertuin, maar kan er nou niet eens asfalt op dat grindpad? Het maakt het fietsen extra zwaar. En van een lekker bankje hebben ze ook nog nooit gehoord. Als het lunchtijd is maken we zelf maar een picknickset van boomstammen, wij weten ons wel te behelpen hoor! En de soep smaakt er niet minder om.

Als we thuiskomen, gelukkig geen regen meer gehad, wordt er op de camping hard gewerkt, de snoeiploeg is aan de gang. Mart gaat even helpen, en ik ga knutselen.

Vanavond eten we spitskool, jullie raden het goed!

En om 20.30 uur besluiten we naar bed te gaan, we hebben last van een wintertijd-jetlag en we moeten morgen op tijd op vanwege de BOOM. Vandaar dat jullie dit log pas op de vroege ochtend van de volgende dag krijgen! (Mijn tablet was trouwens ook leeg! )

Jellien

Haha, ja, ik miste je verhaaltje al...
Maar dit smeuïge verslag maakt het weer goed!