martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Wat eten we vandaag?

Vanmorgen waren we natuurlijk heel vroeg wakker vanwege de wintertijd die vannacht was ingegaan. Dus alles op ons gemak gedaan en nog maar eens goed besproken wat we vandaag wilden doen. Het plan van gisteren was dat we naar Beekbergen zouden rijden, en vandaar uit gaan fietsen. Mart richting stoomtrein en ik richting kasteel Rosendael. Maar vanmorgen hadden we toch geen zin om apart de dag door te brengen.

Wat is het geworden? Een combi van trein en fiets. Met de auto naar v d Valk Apeldoorn, de Cantharel. Daar de fietsen eraf, even geplast en een fruitje mee genomen bij het restaurant. Op naar Beekbergen, daar de trein gefotografeerd en koffie gedronken op het station. Een mooi plekje langs het spoor opgezocht en de rijdende trein ook kunnen fotograferen. Weer op de fiets, richting Loenen. Daar de waterval bekeken en naar de Groote Modderkolk gegaan. Daar wederom koffie/thee, dit keer met een modderkolkje erbij, een muffin in diverse smaken. In het winkeltje een mooie spitskool gekocht. We eindigen tenslotte ons ritje in Eerbeek, waar we net op tijd zijn om de trein te zien vertrekken. Daarbij hebben we gezelschap van een ongeveer 10 jarige mede treinliefhebber die ons uitleg geeft.

We gaan weer terug naar Beekbergen, via het Apeldoorns kanaal. We passeren een paar x het spoor, maar de trein is te ver voor ons uit. We horen hem wel, en zien af en toe een rookpluim. In Beekbergen zitten we op een bankje op het dorpsplein om te genieten van het bruisende hart van Beekbergen, ahum, het is er nog stiller dan in een bejaardenhuis om 10 uur 's avonds!

Weer terug bij v d Valk gaan de fietsen weer op de auto, even van het sanitair gebruik maken, en op naar t Eethuis. 3 x raden wat we eten. Haha, geen spiskool, maar knolletjes stamppot met een verse rookworst, kortom, datgene wat we gisteren op de Mariahoeve hebben aangeschaft. Voor toe stoofpeertjes, die waren als vrieselement mee in de koelbox, en nu ontdooit. Morgen mogen jullie weer raden.