martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Knollen en geen citroenen!

Wat een heerlijk bed in het Eethuis!  We werden om 8.45 wakker! Niet te geloven, dat gebeurd zo ongeveer 1 x per 10 jaar!

We vertrokken dan ook pas om 10.45 richting Putten.  De route voerde ons eerst langs Teen en Tander, een zogenaamde schuurverkoop. Daar zijn we goed geslaagd, Mart kon er tot zijn grote vreugde een flexibele borstel kopen voor het reinigen van de pellet ketel. Verder nog wat kleine dingetjes, o.a. een nieuw thee-ei. Dat gaf blijk van een vooruitziende blik, zul je verder in het verhaal lezen. Ook nog 2 boekjes, ge├»llustreerd door Charlotte Dematon. Enfin, de fietstassen raakten al goed gevuld.

Op naar de Mariahoeve.  Daar viel de activiteit ons nogal tegen, maar uiteraard wel knolletjes gekocht. Ook een verse rookworst, dus morgen knollenstamppot met worst! Een broodje verse hamburger ging er inmiddels wel in, het was al tegen enen. Nog een tijd naar de mannen met de kettingzagen gekeken,  wonderbaarlijk wat die kunnen maken. Maar het was erg lawaaierig,  en Mart kan dan z'n toestellen op zachtjes doen, maar ik mijn oren niet!

Via een leuk paadje naar Ermelo. Bij de Ontmoeting een kopje koffie en thee met wat lekkers erbij. Ik vond de thee zo lekker, dat we nog een zakje ervan kochten voor thuis. Dat is losse thee, (genaamd Mooie Dromen), dus daar komt het aangeschafte thee-ei om de hoek kijken!

Het weer was inmiddels zo mooi, dat we maar even door het dorp zijn gaan flaneren. Komen we langs een kringloopwinkeltje, staat daar buiten een prachtig wipstoeltje naar ons te lonken. Vooruit,  dan ga je maar mee. Mart heeft het als een rugzak op zijn rug gedaan, ik had nog een veter in mijn onuitputtelijke handtas om de banden bij elkaar te binden, en zo liepen we verder door Ermelo.  Dat we heel wat bekijks hadden, kunnen jullie je voorstellen. Bij de molen echt Veluws pannenkoekenmeel gekocht voor vanavond bij de soep.

Over de hei terug gefietst, zodat we onze Romein even konden omhelzen. Thuis gekomen is Martin op houtjacht gegaan en ik ben Zwarte Pietjes gaan knutselen.

En nu zijn de soep en pannenkoeken op, lekker op de bank naar Dancing with the Stars kijken. Ben benieuwd hoe laat we morgen wakker worden!