martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

De eerste dag

Vanmorgen vertrokken we om 8:45 uur, wat voor ons doen zeer op tijd is, normaal gesproken loopt het meestal tegen 10-en voor we de straat uit rijden. Maar Mart had gisteravond aan mij gevraagd: hoe laat wil je vertrekken, en ik dacht, ik zeg maar wat, zoveel maakt het niet uit, dus zei 9 uur.

We zijn via de polder naar Nunspeet gereden, en wat een rust op de weg, wij waren erg bang voor files, omdat het de eerste dag van de schoolvakantie is. Maar tot aan Harderwijk zeer weinig verkeer op de weg, en ook daarna viel het reuze mee. We hadden net geen 5 kwartier nodig om op de parkeerplaats bij het station aan te komen. Fietsen er af en op naar Uniek. Koffie en thee, ik had gekozen voor relaxthee, dus ben de rest van de dag heel relaxed geweest, weeeeet je weeel, met een aardbeienslofje erbij, lekker brood gekocht en op naar de klompenboer. Gelukkig nog net een paar in de juiste maat, en door naar de pinda's. Bij gebrek aan een tas de pinda's in de klompen gedaan.

Alle spulletjes vervolgens in de auto gelegd en onze route opgepakt.

Tussenstop bij molen de Duif, vervolgens even onder een boom moeten schuilen, en met een mooie route richting de tuinen van A. Vogel. We hebben daar rondgekeken in de tuinen, wat een oppervlakte zeg, en daarna onze route vervolgd. Aan de buitenrand van 't Harde weer een bui, gelukkig genoeg bomen in de buurt, en toen door naar de Zandenplas. Helaas begon het toen echt goed te regenen, vlakbij een cafeetje, dus mooi een koffiestop gemaakt. Het bleef zelfs na een tweede kop koffie regenen, dus dan toch maar de regenpakken uitrollen.

En ja hoor, we zaten nog niet ingepakt op de fiets of het werd droog! Na een km of wat de pakken maar weer uit, want de zon kwam er door, en het werd gewoonweg warm in de pakken. In Nunspeet de fietsen weer op de auto, we doen dat nu zeer geroutineerd en snel, en op naar de Bosrand!.

Ja, dat had je gedacht, er vertrok net een schoolklas op kamp, en voor ons reed de trekker met alle bagage. Dus die had binnen de kortste keren een hele rij auto's achter zich. Gelukkig moest ie naar Vierhouten, en konden wij met iets grotere snelheid richting Elspeet koersen. Bij Speuld gaven de borden aan dat de Garderenseweg gestremd was, dus zijn we achterlangs gereden, en kwamen zodoende langs de eierboer, die we gelijk met een bezoek konden vereren.

Op de camping werden we ontvangen door Lisanne, de dochter die tegenwoordig een deel van de honneurs waarneemt. En dat doet ze buitengewoon goed!

2 karren gepakt, dan kon alles in 1 x naar de Eik. Inmiddels was Ria er ook om ons te verwelkomen, en bij de Eik kwamen we Bram tegen, ik dacht, laat de mannen maar even kletsen, ik begin vast met uitladen. Heel slim, ik pakte aan de voorkant een zware tas er uit, en ja hoor, kiep zei de kar. Gelukkig had ik de pan met ballen goed ingepakt, en zaten de eieren in de andere kar, dus de schade viel mee. Martin heeft me daarna een lesje kar uitladen gegeven, zodat me dit niet meer overkomt ( hoop ik). Nieuw op de camping dit jaar: de groentekraam van Bianca! Dus morgen heerlijke verse sla bij de gehaktballen!

Vanavond hebben we kippensoep gegeten met pannenkoeken. De soep was bevroren mee, de pannenkoeken zijn vers gebakken.

Morgen kijken we eerst naar buiten, en dan beslissen we wat we gaan doen!

Reacties

Reacties

Lucia

Zanderplas.....daar had ik een romantisch momentje met mijn vriendje....Henk...lagen heerlijk aan het meer komt er een stofwolk op ons af zegt vriendlief...dat wordt rennen...ha ha...en daar lag ik in mijn bikini tussen de schapen... ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!