martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 8, naar de molen

Gelukkig konden we er vandaag inderdaad een dag 8 van maken! Het weer liet zich van zijn goede kant zien, er kwam zelfs een mooi zonnetje door. Mart dus nog even naar de hei om de zonsopgang te fotograferen.

Ik moest mezelf ook wat eerder dan de rest van de week uit bed verheffen, want de boel moest opgeruimd en ingepakt. Ik moet zeggen, dat gaat altijd heel gesmeerd. Om te beginnen kun je niets vergeten, want het huisje moet gewoon leeg zijn bij vertrek. Dat is een voordeel boven thuis vertrekken, want dan vergeet je altijd wel wat. Dat was dit keer ook zo, nu wat het een nagelknippertje, dus niet zo heel erg belangrijk.

Mart kwam terug van de hei met een bagagekar, ik had al de nodige zaken ingepakt, dus die konden er gelijk op. Mart moest alle elektronica inpakken, ik vulde als laatste de koelbox, en dan gaat Mart naar de auto en ik geef het huisje een poetsbeurt. Even na half 10 waren we klaar. Langs Ria om de energie af te rekenen.

Op naar Staverden, naar de rommelmarkt. Ik heb wat leuke kerstdingetjes gekocht, en een wonderpan. Voor die ene euro kon ik die niet laten staan, hij was nog helemaal kompleet. http://www.dewonderpan.nl/ voor degenen die dit wonder niet kennen.

Omdat het echt mooi weer was, zonnetje en blauwe lucht, maar wel koud, besloten we om via Elspeet naar Nunspeet te fietsen. Scheelt een hoop gedoe met fietsen op en af de auto, en zoveel hadden we deze week nou ook weer niet gefietst. In Elspeet een echt Veluws brood gekocht bij bakker Piet, en een Elspeetse Weelde, dat is een soort suiker-notenbrood, ik krijg er straks een sneetje van als ontbijt. Ik ben benieuwd!

Toen door naar Nunspeet naar molen de Duif. De fietsen moesten op het grote weiland gestald worden, het was daar een drukte van belang. Net toen we het terrein op kwamen vertrokken alle oude trekkers voor een dorpentocht, dat blijft toch altijd een prachtig gezicht. Ook een ouwe Dexta, die hebben we zelf ooit nog eens gehad. Over alle avonturen die we met die oude trekker hebben beleeft, kan ik een boek schrijven!

Over onze lunch hoefden we ons geen zorgen te maken, er was van alles, wij hebben ons beperkt to een pannenkoek (ik), kom snert (Mart) en oliebollen (allebei)

We zaten aan een tafel in de zon voor het podium, en hebben genoten van 3 koren, daarna vonden we het wel genoeg, en zijn richting Bosrand gegaan.

Fietsen er op, Ria dag zeggen, nog even kijken bij Bram, die al flink opschiet in het Eethuis, en op naar Krommenie! Door de polder, de reis verliep gesmeerd. Wel wat op onthoud op de ring Amsterdam, tsja, het was bijna 5 uur, dan kun je dat verwachten. Om 17:30 uur waren we weer thuis, waar we door een jammerende poes werden ontvangen: het is hier zo koud! En ik ben zo alleen! En wat wil ze dan: naar buiten. Van die kat zullen we wel nooit wat snappen!

We hebben maar niet gelijk gezegd dat we over 3 weken alweer weg gaan, dat moet je gedoseerd doen bij zo'n tere kattenziel.

Tot de volgende!

Reacties

Reacties

Jellien

Nou, dat waren weer gezellige verhaaltjes. Tot de volgende keer maar weer!

Ella

Ik verheug me op het boek over de oude Dexta. Als ik jou was zou ik ermee beginnen.?

Barbara

Dankjewel Eveline, voor jouw levendige verhalen over jullie belevenissen. Ik word altijd blij van jouw verslagen. Goed te lezen dat jullie een fijne week hebben gehad. Als Frank en ik weer eens heen gaan, komen we zeker even langs voor wat tips!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!