martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 7, de laatste dag

Vanmorgen is Mart eerst de hei op gegaan. Hij moest de terugweg door het randje bos afleggen, daar het begon te regenen. (hoe verrassend). Maar hij zag er redelijk droog uit toen hij binnen kwam, dus dat viel nog alles mee. Het stopte echter niet met regenen, dus rustig aan ontbeten, koffie gedronken, en toen werd Mart wat ongedurig. Ik ga aan Bram een snoeischaar vragen en ik ga takken zoeken voor kapstokhaakjes. (https://www.xenos.nl/kapstok-met-3-haken-48-x-9-x-18?fbclid=IwAR1NkTkqKZevH8xk0VsUQJ94FziLOl9RVF7RGkAQDiBu9mCsFklM2GwEE30 ) Dus: regenbroek aan, laarzen aan, jas aan, regenjas aan, muts op, hoedje op, warm en tegen regen gewapend ging hij de deur uit. Hij leek wel een jager met z'n groen hoedje en z'n groene laarzen!

Ondertussen had ik een sokje op de pennen gezet, er was nog genoeg katoen over van het truitje.

Na een uurtje kwam Mart weer thuis, als de spreekwoordelijke verzopen kat. Maar met een tas vol hout, dus dat was een geslaagde missie. Nu ziet de boodschappentas er niet meer uit, maar, kleinigheidjes hou je.

Inmiddels was het tijd voor de lunch, en de volgens buienradar droge periode zou aan moeten breken. De lunch lukte wel, de droge periode niet.

Mart besloot Bram maar eens op te gaan zoeken, voor een zaagje. Bram was echter druk in het Eethuis bezig met het slopen van de tussenmuur, dus Mart is een handje gaan helpen. Toen hij weer terug kwam, had hij uiteraard geen zaag bij zich, dat was er even bij ingeschoten. Na de thee vertrok hij opnieuw om een zaag te halen. Wat denken jullie, hij kwam mooi niet terug. Inmiddels was het praktisch droog geworden, en bedacht ik me dat ik nog mosterd wilde halen. Gewoon een excuus om even een stukje te fietsen. Dus ik heb Mart opgezocht, die was inderdaad nog in het Eethuis aan de klus. Ik ben even weg hoor! Ja, ik vermaak me wel, ga jij maar fietsen.

Toen ik terug kwam, onderweg nog een zak vol kastanjes geraapt, waren ze nog steeds lekker bezig, dus ik heb alvast de hutspot gesneden, zodat ik het eten op kon zetten als hij thuis kwam.

Zo gezegd, zo gedaan, en zowaar, toen Mart terug kwam, had hij een grote takkenschaar bij zich, om de haakjes alvast enigszins op maat te knippen.

We zaten uiteindelijk pas tegen 7 uur aan de hutspot, maar ach, we hadden verder toch geen afspraken! Dat het zo laat werd, was mijn schuld, ik zat te wachten tot het eten gaar was, maar als je het gas niet aansteekt, gebeurd er weinig!

Volgens de weerman blijft het morgen droog, dus de planning is: huisje opruimen en schoonmaken, op de fiets naar Staverden (rommelmarkt) en even doorfietsen naar Elspeet, daar schijnt een bakker met heel speciaal Veluws brood te zitten, dus dat willen we wel eens proberen. Dan met de auto naar Nunspeet, de fietsen er af en naar de boerenlanddag bij de molen.

En dan op huis aan! Maar over 3 weken zijn we er alweer. Ik heb alleen begrepen dat we moeten duimen voor een tijdige levering van de nieuwe matrassen, anders moeten we op een kaal bed slapen. Maar dat komt vast goed, en anders nemen we onze luchtbedden mee!

Reacties

Reacties

marja

gelukkig toch nog een mooie dag gehad en vanalles beleefd ondanks het weer wat een beetje vochtig was. kleinigheidje. nu op naar het volgende uitstapje??heel gezellig als je alles mee hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!