martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 5

Vanmorgen vroeg hoorde ik de regen nog op het dak, maar daarna werd het zelfs een beetje zonnig. Dus Mart de hei op, en ik ontbijten. Helaas kreeg hij op de hei toch een buitje op z'n kop. Maar na de pap leek het toch echt droog te blijven. We besloten om vandaag naar de markt in Putten te gaan, en dan vanmiddag nog een wandeling te maken. Morgen staat dan echt het baronnenlijntje op de planning. Dan schijnt het ook wat minder hard te waaien, wat fijn is als je meer in de openheid rijdt.

Op tijd weg, nog voor 10 uur, op naar Putten! Wel de verharde paden gekozen, het zag er allemaal nog al modderig uit. Evengoed moet je uitkijken op de harde paden, door al het blad en naalden zou je zo kunnen slippen. In Putten de fiets op onze vaste plek gestald, een rondje over de markt gemaakt, de markt was wat kleiner dan we gewend zijn, misschien vanwege het niet zo beste weer. Mart heeft wel een mooie wax regenhoed gekocht, dus zijn oren blijven droog! Bij de Plus wortelen en boerenkool gekocht, we maken er een stampotvakantie van!

Het zonnetje kwam er zelfs bij, maar het was wel fris, ik heb ook maar handschoenen gekocht. Mart had dat maandag al gedaan.

Via de Groevenbeekse hei en de schaapskooi weer terug, geluncht met het lekkere brood van Uniek. Toen moest Mart natuurlijk eens gaan kijken hoe het met de glasvezel aansluitingen ging, en ik ben lekker gaan zitten breien.

Om 15 uur zijn we een boswandeling gaan maken. We kwamen Ria tegen, die net op weg was naar ons met de taartvorm en een briefje, waarop 2 data stonden: of we die week wilden proefslapen in het Eethuis, want dat gaat Bram verbouwen, en dan kunnen wij kijken of hij dat goed heeft gedaan. Maar ook omdat er in die week een enorme beuk, die over het Eethuis hangt, wordt gekapt. En toen dachten ze gelijk aan Mart, die houdt nu eenmaal van wat spektakel. Op de dag dat het gebeurt, mogen we niet in het huisje, uit veiligheidsoverwegingen. Nou, dat komt wel goed, Mart wil het hele gebeuren natuurlijk helemaal volgen, en ik vermaak me wel die dag, ik ga gewoon op stap. Maar goed, we gingen dus met een leuke boodschap het bos in, ik moet alleen even de collega's raadplegen of er iets in de agenda staat.

Mart is van plan om een kapstok te maken van takken, dus we hebben alvast goed rond gekeken in het bos naar het juiste materiaal. Hij moet alleen bij Bram een zaagje en/of takkenschaar lenen, dan kan hij ze in het bos op maat maken, dat scheelt sjouwen. Om 17 waren we weer terug, ik ga pannenkoeken bakken, en Mart gaat met Bram bij de bewuste boom kijken. Gelukkig maar dat hij er nog stond, want er brak toch even een hoosbui los! Konden ze er mooi onder schuilen!

Enfin, het nieuwe hoedje bewees ook goede diensten.

We hebben gesmuld van de spekpannenkoeken, morgen boerenkool, overmorgen hutspot, en dan zit het er wat warme maaltijden betreft hier weer op. Thuis staat er nog snert in de vriezer, dus we blijven in de winterkost.

Ik hoor net de weerman zeggen, dat het morgen fris wordt. We doen een extra trui aan!

Reacties

Reacties

Lucia

Ik ga voor de erwtensoep hoor
Weer gezellig vooruitzicht en geniet nog effe van de laatste dagen

marja

lekker pannekoeken stamppotten gaan er altijd in. mooi een boompje om om te zagen is er wat te doen later. zon hoedje is nog niet zo gek als het wat wateriger is haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!