martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 4

Voor ik met het log begin, even iets rechtzetten: Ria, de pinda's op de foto waren niet voor jou bedoeld als consumptie, je ziet er fantastisch uit, maar om jou te laten weten, dat, mochten wij weer eens een week te vroeg arriveren, je niet alleen naar Putten moet om ons te zoeken, maar tegenwoordig ook even in Nunspeet moet kijken! (haha)

Regen regen regen. Dat was wat ik vannacht hoorde, en wat we ook vanmorgen zagen toen we opstonden. Programma: ontbijtje voor Lien, en Mart een boswandeling. Bij terugkomst zou ik dan eitjes koken als ontbijt voor Mart, en ik neem er dan voor de gezelligheid ook een. Maar die Mart bleef maar weg, ik was inmiddels al gedoucht, aangekleed, de keuken was opgeruimd en nog was hij er niet. Bellen had geen zin, want z'n telefoon lag in het huisje. (die dient als hotspot voor mijn tablet).

Nou ja, ik ga maar eieren koken, dan komt hij vast. En inderdaad, net toen de eitjes klaar waren kwam Mart weer binnen. Hij was een mede campinggast tegen gekomen, ook met camera, dus ze hadden gespreksstof genoeg. Toen we klaar waren was het inmiddels al half 11, dus maar gelijk doorgegaan met koffie drinken. Daarna had Mart het voorstel om eens naar een enorm tuincentrum hier in de buurt te gaan, www.fonteyn.nl Dat blijkt echter meer een zaak voor tuinmeubelen, zwembaden etc. te zijn. Ze verkopen er geen planten, alleen maar nepplanten en hele dure boeketten. Onze auto viel al op daar, tussen alle dikke karren die er stonden. Maar wel grappig om eens te kijken wat er allemaal mogelijk is op tuingebied. Nooit geweten dat er een firma is die auto's ombouwt tot barbecue, om maar eens wat te noemen. Enfin, als je geld te veel hebt, een leuke winkel. Vandaar door naar de overkant, om lekkere piepers te halen. We waren toch met de auto, dus 10 kg kan dan makkelijk mee. Achterop de fiets is het toch lastiger, je gaat dan spontaan wheelies maken. Wat doen we nu? Het regent nog steeds bij vlagen. Richting Harderwijk dan maar, naar de kringloopwinkel. Dat bleek maar een kleintje te zijn, maar dat neemt niet weg, dat ik er heel goed geslaagd ben. Mart kwam even assisteren om de mooie porseleinen seizoenskopjes in mijn mandje te doen. Ook nog wat kerstartikelen, je kan het maar in huis hebben. Als de markt op het werk doorgaat op 30 november, moet ik wel wat te verkopen hebben!

Nu naar huis? Nee, Mart wil me graag trakteren in Ermelo bij de Ontmoeting! Dat is leuk! We hebben samen een proeverijtje genomen, verschillende kleine gebakjes en bonbons. Hier is toch ook een kringloop, vraagt Mart. En prompt rijdt er een vrachtautootje van de Zaak van Ermelo voorbij. (dat is de naam van de kringloopwinkel). Even opzoeken waar hij zit, we wisten dat ie net verhuisd was, en met mijn tablet als tomtom kwamen we snel ter plaatse. Ook Mart ging lopen struinen, en we hadden een hele goede oogst. Het begon al met een boek voor mij waar ik al weken naar zoek, dus ik happy. Mart een “nieuwe” winterjas, maar ook een nieuwe badkamerkachel en een kamerthermostaat, die werkt op onze pelletkachel. 2 leuke placemats met klaprozen, een leuk bandje met lieveheersbeestjes, en nu dan toch richting Bosrand. Ik hoop niet dat het nog dagen blijft regenen, want het wordt helemaal een dure vakantie met al dat ge-Op-Shop! En een (te) volle auto niet te vergeten!

Onderweg naar de Eik komen we Bram tegen die de deur van het washok aan het schilderen is. Mart heeft een plan bedacht om de fietshoes uit de boom te krijgen, Bram ziet dat wel zitten, dus de mannen gaan aan de slag. En ik hoop dat er niet net iemand wil gaan wassen, en dan in de natte verf grijpt.

Ik ga thee zetten, spullen uitpakken en opruimen, we hadden onderweg ook nog melk gehaald, en door met het breiwerk. Dat is inmiddels al bijna af!

We hebben het weerbericht gevolgd, en het ziet er naar uit dat we morgen op de fiets kunnen. Dat wordt dan de route over de Baronnenlijn. We hebben er zin in, leuk een dagje opshoppen hoor, maar dan weer lekker buiten op de fiets.

Reacties

Reacties

marja

mooi mooi hoor zon tuincentrum en dan je auto om laten bouwen??. hoop dat niemand in de verf heeft gegrepen maar dat zal wel niet. tja als mart iemand tegenkomt met gelijke hobby dan duurt het wat langer. gezellig een kringloop winkel je weet nooit wat je tegen komt dat is leuke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!