martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 3

Vannacht regende het weer behoorlijk, maar toen we rond 8 uur naar buiten keken was het droog, en leek er zowaar een stukje blauw te verschijnen. Mart maakte een ontbijtje voor me, en ging vervolgens even het bos in. Na m'n ontbijt ben ik de route voor vandaag uit gaan zetten, we gaan op de fiets naar Nunspeet. Toch maar zoveel mogelijk door het bos gepland, dat is toch de beste plek, mocht er een bui vallen.

Voor onderweg heb ik de rest van de ossenstaartsoep opgewarmd en in de thermosfles gedaan. Dat wordt nog wel een dingetje bij het uitschenken, hij is nogal goed gevuld met vlees en balletjes, die plonzen er dan uit bij het schenken, met alle gevolgen van dien!

Startklaar, nog even een waterflesje uit de auto pakken, en ja hoor, het begint zachtjes te regenen. We wachten even onder de bomen aan de overkant van de camping, het houdt al snel weer op. Ik heb zelfs zekerheidshalve m'n zonnebril in de fietstas gedaan, maar dat heb ik niet tegen de weergoden gezegd natuurlijk! Dus gaan met de banaan!

We maken al vlug een stop om paddenstoelen te fotograferen, we rijden nog niet of de volgende mooie groep verschijnt in het bos. Mart besluit de camera maar om zijn nek te laten hangen, want iedere keer de fietstas open, cameratas open etc. en dan alles weer dicht, dat werkt ook niet. Wat zijn er toch veel mooie en bijzondere paddenstoelen hier in het bos! Prachtig om te zien.

Met steeds meer blauwe lucht fietsen we door naar Nunspeet. En eenmaal bij Uniek, kunnen we zelfs lekker buiten zitten en moet de zonnebril op! We genieten van ons gebakje, en gaan dan het dorp even in. Niet alle winkels zijn al open, de meesten gaan om 13:00 uur open. Geen probleem, we wandelen aan de zonkant van de straten en zijn toerist in eigen land. We besluiten om op onze vaste stek de lunch te gebruiken, een stel bankjes schuin tegenover de kringloop en de bioslager. Voorzichtig schenken we de soep in, en het gaat goed, alles beland in de bekers. Met een paar kadetjes erbij is het voldoende brandstof om verder te kunnen fietsen. De eerste kringloopwinkel levert niets op, de tweede wel, o.a. een paar breinaalden, want ik kom er 1 tekort bij het truitje wat ik aan het breien ben. Thuis natuurlijk genoeg breinaalden, maar ja, daar heb ik hier niets aan. En voor 50 cent kun je toch ook geen armoe lijden.

We fietsen vanaf Nunspeet terug via Hulshorst, nog steeds met een redelijk blauwe lucht!

Helaas geen enkele groente kraam onderweg, wel een doos eieren kunnen kopen.

Tegen vieren zijn we weer terug op honk. Ik fiets nog even door naar Garderen, om wat aanvulling bij de nasi te kopen, nl. pindasaus en poekpoek. Die is vooral voor Finn, maar die is hier natuurlijk niet, dus eten we het zelf maar op. En als ik dan toch bij de Coop ben, ook maar een lekker toetje mee en een 0 % biertje voor Mart. Als alles op tafel staat, lijkt het wel of we bij de Chinees zitten! Helaas moeten we wel zelf de afwas doen!

De weerman van de NOS zegt dat het morgen gaat regenen, dus we plannen maar niets in. Wel hebben we afgesproken, dat we op de eerstvolgende fietsdag, weer een stukje van het Baronnenlijntje gaan fietsen, en dan terug langs de IJssel, (of omgekeerd, afhankelijk van de windrichting) dan slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Vergeet ik nog te zeggen dat we bij Domburg in Nunspeet nog pinda's hebben gehaald. We doen dat al heel lang, maar meestal bij Domburg in Putten, die zal ons nu wel missen. Mart wilde een hele baal, maar die paste niet in de fietstas, zie de foto's!

marja

gelukkig maar dat het zonnetje schijnt fietst gezelliger. boodschappen doen en lekker lunchen is prettiger als het droog is en natuurlijk beter om terug te fietsen als het droog blijft.