martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

2e x Bosrand 2019, dag 1

Zaterdag 28 september


Zo, onze vakantie is begonnen! We gaan weer lekker een weekje naar onze eigen Bosrand, in onze eigen Eik.

Helaas zijn de weersverwachtingen niet best, maar we hopen er het beste van. Vooral dit start weekend voorspelt veel regen, later in de week wordt het beter. Ik heb in ieder geval voldoende knutselspullen mee, o.a. materiaal voor een babytruitje voor de nieuwe spruit van Maarten en Linda, die begin volgend jaar geboren wordt. En Martin moet dan bij verveling Bram maar gaan helpen in het schuurtje!

En uiteraard pakken we de laarzen en regenpakken in. Mart heeft een nieuwe camera gekocht, en wil graag paddenstoelen fotograferen. Dat kan het beste wandelend, en ik vermoed dat laarzen momenteel wel fijn zijn in het bos!

Het was gisteren nog een drukke dag op het werk, we hadden pannenkoekenlunch, wat inhoud dat we zo'n 200 pannenkoeken bakken. Gelukkig hebben we een stel fijne vrijwilligers, die hebben staan bakken, en ik was verantwoordelijk voor het maken van zo'n 16 liter beslag. Sinds kort hebben we een goeie professionele mixer op het werk, anders had ik nu niet eens meer een verslag kunnen tikken vanwege een lamme arm! Het belangrijkste was dat de bewoners weer heerlijk hebben zitten smullen, zelfs de kleinste eters eten dan soms wel 2 pannenkoeken.

Daarna moest ik nog e.e.a. op de computer doen, ik had dat dinsdag allemaal willen regelen, maar toen lag het netwerk er vanaf 11:30 uit, en konden we dus qua computer niets meer doen. Maar uiteindelijk was ik toch nog zo vroeg weg, dat ik in de middag al mijn bak en inpakwerk kon doen.

Nu zit ik aan mijn ontbijt, en straks gaan we de auto inpakken. Het plan is om met de auto naar Apeldoorn te rijden en bij van der Valkhotel de Cantharel te parkeren, en via Beekbergen naar Hoenderloo te fietsen, waar een markt is op het dorpsplein. Twee jaar terug waren we daar ook, toen regende het en kreeg ik een lekke band midden in het bos. Trouwe volgers van ons Reislog weten dat misschien nog wel.

Mocht het echter heel hard regenen, dan is ons alternatief om via Almere te rijden, en dan bij Stadslandgoed de Kemphaan even op te steken voor de boerenmarkt, en dan via Nunspeet, (bakkerij Uniek) naar de Bosrand te gaan. Vorige keer zijn we ook door de polder gereden, en dat is ons best bevallen.

In het volgende log lezen jullie wel hoe de reis is verlopen!

Reacties

Reacties

Ella

Gezellig dat je weer een blog schrijft. Ik ben benieuwd naar je verhalen.

marja

gezellig weer lezen wat er gebeurd bij en met jullie. wanneer gaan jullie dit in boekvorm uitgeven???

jellien

Ondanks regen en kou veel plezier toegewenst en dat gaat jullie zeker lukken! Groetjes!

Lucienne Nucolet

He! Zo leuk om weer mee op reis te gaan! Heb de verhaaltjes speciaal bewaard om nu , in mijn mandje, nog even te lezen! Fijne week! Geniet er lekker van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!