martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

Dag 8

Toch nog nat geregend!

Gisteren hadden we dan toch echt onze laatste vakantiedag van deze week. De voorspellingen waren, dat het eerst in het westen zou regenen, en rond het middaguur pas in het oosten des lands.

Maar al tijdens het inpakken trok de lucht dicht, en vielen er wat spatten.

Maar ja, we hadden ons voorgenomen naar de bijendag bij de Schaapskooi te gaan, en dan nog met een leuke route naar de nieuwe lokatie van de Zaak van Ermelo. https://www.dezaakvanermelo.nl/

En daar het bij spetters bleef, afscheid genomen van Ria en Lisanne, Bram was druk, dus die houdt nog een zoen te goed! En hoppa op de fiets richting Ermelo. Omdat het nog te vroeg was voor de schaapskooi, het rondje andersom gestart, dat is zo makkelijk van een knooppunten route, die kan je links of rechtsom doen. Bij de Zaak aangekomen bleken ze de rommelmarkt buiten te hebben afgelast vanwege het weer. Hoezo? Het is toch droog? Jaja, ik was nog niet de winkel in, Mart bleef buiten met een sigaartje, of de bui kwam los. Gelukkig stond Mart in de fietsenstalling, en ik heb maar een extra rondje door de winkel gemaakt. Toen het bijna droog was ben ik naar Mart gegaan, die helaas toch geen sigaartje kon roken want geen aansteker......

Het bleef spatten, dus de jasjes aan en op naar de kooi. De route ging door het bos, redelijk beschermd tegen de regen. Tot zo'n 100 meter voor de kooi, toen hield het op met zachtjes regenen.

Dus ja, de regenpakken aan, en toch even rond gekeken, alles was naar binnen verplaatst en in een grote tent. Helaas hield het niet meer op met regenen, dus wij op de fiets naar de camping. In de stromende regen de fietsen op de auto, pakken uit, in de auto, handdoeken hadden we gelukkig redelijk bij de hand liggen, ik m'n sandalen uit, want die waren kletsnat. Mart had gelukkig nog wel droge voeten, dus die kon met schoenen aan rijden.

Enfin, we hadden toch nog een mooi tochtje van 26 km, en gelukkig dus toch een keer helemaal natgeregend deze vakantie!

In Krommenie scheen bij thuiskomst het zonnetje, dus alles kon droog worden uitgepakt. Snel boodschappen gedaan, en toen barstte het hier in het Krommeniese toch ook weer los.

Lieve lezers, ik hoop dat jullie genoten hebben van onze avonturen, gelukkig niets echt spectaculairs deze week, en we hopen jullie weer te “zien” op de Veluwe op 28 september!

Lucia

Alweer vroeg op....
en genoten van jullie dagelijkse belevenissen
Geniet nog effe na vandaag
en tot dinsdag. Kom effe later de fiets moet eerst naar de dokter.

Ria

Dus weer goed aangekomen in Krommenie. Wij hebben in ieder geval ook weer genoten van jullie aanwezigheid en enthousiasme. Bedankt en tot snel!