martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

2 x op de fiets

Vandaag 2 fietstochten!

Vanmorgen waren we helemaal laat uit bed! Dat kwam omdat er nu niet bepaald een stralend zonnetje de slaapkamer in scheen, helaas. Wat zullen we vandaag gaan doen, het blijft een grijze dag, als we Piet Pelleboer mogen geloven. Weet je wat, we fietsen eerst naar Ermelo, om wat boodschappen te doen, lunchen thuis, Mart even om een tukkie, en dan gaan we vanmiddag nog een rondje.

Mart ging alvast een rondje camping doen, en ik ging me op m'n gemak aankleden, een boodschappenlijstje maken en pap voor Mart koken. En ik keek op de kaart voor een leuke route naar Ermelo. Daar bedoel ik mee, dat we heen en terugweg zoveel mogelijk verschillende routes hebben.

Mart kwam weer terug van zijn rondje, met het verhaal, dat hij een nest van de eikenprocessierups had gevonden. Dat heeft hij gelijk aan Bram gemeld, en die gaat het behandelen met haarlak. Dat schijnt goed te werken. Ik dacht al toen we aan kwamen, wat zitten de haren van Ria en dochters wild, maar Bram schijnt al hun haarlak te hebben gebruikt voor de rupsen! ;)

Op naar Ermelo, via de schaapskooi en de Postweg. Helaas was de kooi nog niet open, dus het nieuwe interieur konden we niet bewonderen. In Ermelo de boodschappen gedaan, en in het gemeentehuis een plas gedaan, ze hebben daar openbare toiletten, en een beker warme chocolademelk gedronken, gratis te verkrijgen in het gemeentehuis, het deed me gelijk aan de Acht Staten denken! Maar we hadden het koud, dus de warme choco smaakte best.

Terug via de hei, met een knuffel voor onze romeinse vriend. Thuis geluncht met gebakken eieren met ham, Mart naar bed en ik met m'n boek op de bank, heerlijk rustig!

Om 16 uur zijn we op de fiets gestapt voor ons tweede rondje, schuin over het Houtdorperveld achter de camping. We kwamen er achter dat het fietspad wat verlegd was, zodat je redelijk veilig de weg kunt oversteken, absoluut een verbetering! Via de Ouwendorperweg terug, in Garderen een stop om voor toe een bak ijs te halen. Gezien de lage temperatuur ook maar zuurkool mee genomen, dat zal morgen vast smaken! Uiteindelijk vandaag totaal z'n 37 km gefietst, een beetje kalm aan vandaag, morgen een dikke dag, eerst naar Nunspeet, naar de Eibertjesmarkt, en dan vroeg in de avond naar Ermelo, naar de zomeravond braderie. (Als we daar nog puf voor hebben)

Vanavond lekker nasi gegeten, kant en klaar meegenomen uit Krommenie, dus dat was zo klaar.

Martin is nu op jacht naar grote dennenappels, die zien we hiervandaan namelijk hangen, en zou toch leuk zijn om daar wat van mee te nemen. Anders als we hier in september zijn, dan zullen ze wel afgevallen zijn.

Voor ik het vergeet trouwens, er zijn hier jonge poesjes, en er was ons al gevraagd of wij er niet 1 willen. Nou nee, ze zijn schattig, maar dat doen we onze Sheila niet aan op haar oude dag.

Maar mocht er iemand belangstelling hebben, dan horen we/ze het hier graag. Ze zijn erg mooi!