martin-en-eveline-naar-de-bosrand.reismee.nl

schuitje varen, dag 2

Het weer zag er redelijk uit vanmorgen, dus we gaan gewoon een rondje fietsen! Er blijken havendagen te zijn in Zeewolde, dus we gaan op de fiets naar strand Horst, steken daar over met de pont, Fle-Gel geheten, en dan bootjes kijken in Zeewolde en terug via de dijk en Harderwijk.

Dus broodjes gemaakt, flesjes gevuld, stukjes watermeloen in een bakje en hoppa, op de fiets!

Over de hei, richting Ermelo, waar we een stuifregentje kregen, dus maar even geschuild, pal er tegen in met de fiets wordt je namelijk toch nog aardig nat. uiteraard hebben we de romein even omhelsd, dat is zo te doen gebruikelijk. Toen het buitje was overgewaaid, zijn we onze weer opgestapt en via Ermelo bij strand Horst beland. Aldaar moesten we even wachten, de Fle-Gel was net aan de overkant.

Aan de overkant gekomen, moesten we nog een km of wat naar Zeewolde. Helaas was voor ons de laatste havendag, ze waren vrijdag begonnen, niet zo spectaculair. Er lagen wat leuke slepertjes, maar we hadden de indruk dat vooral het bier de schippers best smaakte. Enfin, er stond een kraampje met kersen, en we hebben samen een bak vol soldaat gemaakt, ze waren heerlijk, en besloten onze lunch met vers gebakken kibbeling, die ook erg lekker was.

Op de fiets dan maar weer, en onderlangs de dijk naar Harderwijk. We waren gisteren met de auto al onder het aquaduct door geweest, maar met de fiets is het helemaal indrukwekkend! Helaas was er ook in Harderwijk, net als in Zeewolde, niet veel open, en zat een bakkie koffie bij de molen er niet in. We hadden een leuke route door Harderwijk, en ook het stuk naar Ermelo was voor ons nieuw.

Alleen het laatste stukje over de hei was vandaag dubbel, soms lukt het nu eenmaal niet om een rondje helemaal rond te maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar het is daar zo mooi, het is helemaal niet erg om daar 2 x op een dag te komen. We hebben nog een stop gemaakt bij het eerste bankje op de hei, de schaapherder zat daar ook met de kudde, en wij hebben onze broodjes daar opgegeten. Dit onder grote belangstelling van de schaapshonden, die ook wel wat ham hadden gelust.

Weer terug bij huis maar even rust genomen, er stond toch 45 km op de teller. Lekker kopje thee, snoepje en koekje en een mooi boek.

Om 19 uur zaten we aan de stamppot sla, nou Bianca, de sla is lekker hoor! En de Krommeniese gehaktballen smaakten er heerlijk bij!

Na het toetje een wandeling over de hei, en nu doet Mart de afwas en schrijf ik het log.

Nu even naar het nieuws en het weer kijken. Nou, dat ziet er voor orgen niet verkeerd uit, in de zin van dat er geen regen zou moeten vallen. Wel fris, maar dan doen we wel een trui extra aan.

Straks maar een leuke route uitstippelen.